شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر عمومی جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۸:۲۴:۵۸

مشاور مدیرعامل و رئیس کمیته سرمایه‌گذاری شرکت ملی گاز ایران خبر داد
ارائه طرح‌های جدید سرمایه گذاری شرکت ملی گاز در نمایشگاه کیش

باشگاه خبری فراساحل: رئیس کمیته سرمایه‌گذاری شرکت ملی گاز ایران گفت: طرح‌های قابل سرمایه‌گذاری  در حوزه گاز به صورت مجموعه‌ای آماده شده تا در نمایشگاه بین‌المللی کیش در 22 دی ماه امسال به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ارائه شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل  و به نقل از، ستاد خبری نمایشگاه بین المللی انرژی کیش،اصغر سهیلی پور مشاور مدیرعامل و رئیس کمیته سرمایه‌گذاری شرکت ملی گاز ایران افزود : طرح‌های قابل ارائه شامل توسعه کلیه خطوط انتقال گاز در سراسر کشور و خطوطی که برای صادرات گاز به عراق ، ترکیه ، پاکستان و کشورهای مرزی در نظر گرفته شده است به صورت مجموعه‌ای فراهم شده که یک به یک  در نمایشگاه بین‌المللی سرمایه‌گذاری کیش ارائه شود. سهیلی پور در بیان کلی تصریح کرد: همانطور که در تدوین برنامه ششم توسعه به آن تاکید شده است شرکت ملی گاز نیازمند 30 میلیارد  دلارسرمایه است تا بتواند پروژه‌های خود را تکمیل کند و در این زمینه با ارائه طرح‌های خود آماده جذب و همکاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است .

وی گفت : طرح توسعه پالایشگاه ایلام، خطوط یازدهم، نهم، ششم، هفتم و دهم از جمله طرح‌هایی است که بخش‌هایی از آن انجام شده اما برای تکمیل برخی مسیرها نیاز به سرمایه‌گذاری است و اگر بتوانیم مجموعه‌ای از این سرمایه‌گذاران را جهت همکاری جذب کنیم این طرح‌ها سریعتر تکمیل خواهد شد. سهیلی پور گفت: موضوع سرمایه‌گذاری در بخش انرژی بسیار مورد تاکید است، بنابراین نمایشگاه‌ها بازار خوبی برای تولیدکنندها و مصرف‌کنندها هستند ، زیرا در شرایط موجود یافتن یک سرمایه‌گذار مناسب شاید به سختی صورت گیرد اما درنمایشگاه این تعاملات بوجود می‌آید. خوشبختانه با وجود موضوع سرمایه‌گذاری نمایشگاه انرژی کیش ما می‌توانیم تعاملاتی با شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی داشته باشیم و امید است از طریق این ارتباط به نتایج خوبی برسیم. وی از این اتفاق به نمایشگاه اخیر مسکو اشاره کرد و گفت : تجربه ما در نمایشگاه انرژی مسکو منجر به همکاری  با یک شرکت روسی شد که نشان دهنده تاثیر نمایشگاه‌های تخصصی بویژه در حوزه انرژی است .

وی در حوزه سرمایه‌گذاری بویژه در بخش شرکت ملی گاز گفت : بنده از ابتدای امسال که در بخش سرمایه‌گذاری شرکت ملی گاز خدمت‌رسانی می‌کنم شاید در این برهه خاص حدود 35 تا 40 شرکت با ما وارد مذاکره شدند و اساسا مذاکره‌کنندگان از شرکت‌های بزرگ و صاحب‌ نام در این زمینه هستند. سهیلی پور درباره کشورهایی که جهت همکاری با مجموعه شرکت ملی گاز اعلام آمادگی کردند گفت: این شرکت‌ها از کشورهایی مانند فرانسه، انگلیس، آلمان، کره، ژاپن، چین و روسیه هستند که به عنوان مثال در میان آنها شرکت  مهندسی و انرژی میتسوبیشی، ال جی، سامسونگ با مجموعه شرکت ملی گاز در حوزه‌های ساخت پالایشگاه، خط انتقال و .. وارد مذاکره شدند، اما در بین آن‌ها شرکت ژاپنی و ایتالیایی هستند که حاضرند همکاری را حتی قبل از لغو کامل تحریم‌ها شروع کنند و دراین زمینه بسیار علاقمند همکاری هستند .

رئیس کمیته سرمایه‌گذاری شرکت ملی گاز در مورد همکاری شرکت‌های روسی گفت : روس‌ها از زمانی که پروژهای خود را در اروپا بویژه اروپای‌شرقی و سوریه ، به دلایل موجود متوقف کردند بسیارعلاقمند هستند در طرح‌های ما به صورت فاینانس سرمایه‌گذاری کنند ، حتی شرکت‌هایی پیشنهاد دادند با 2 میلیارد دلار بدون تشریفات همکاری را شروع کنند. در حالی که برای ما انجام پروسه‌های قانونی بسیار مورد اهمیت است زیرا در این شرایط کار بهتر و مطمئن‌تر خواهد بود. ما ترجیح می‌دهیم شرکت‌های منتخب را به صورت مناقصه به همکاری دعوت کنیم. سهیلی پور در زمینه تحریم‌ها از آن به عنوان یک چالش مطرح کرد و گفت: تحریم‌ها مانع کار ما نبوده و نیستند زیرا ما درجای خود با وجود تحریم‌ها هم توانستیم تولید و صادرات خود را به موقع انجام دهیم، البته شاید دربرآوردها متحمل هزینه بسیاری شدیم و یا اینکه یافتن پیمانکاران دست اول به سختی صورت می‌گرفت اما توانستیم پروژه‌های خود را یک به یک انجام دهیم. وی افزود : در یک برهه‌ای از زمان وجود تحریم‌ها به نفع ما بود به طوری که باعث خوداتکایی ما شد مثلا قبلا شرکت‌های کره‌ای و یا ژاپنی برای ما پالایشگاه می‌ساختند اما درحال حاضراین کار با توانمندی شرکت‌های ایرانی صورت می‌گیرد.



  کد خبر : 206
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :